The modelling of technological processes at border transfer stations in Ukraine
Wariant tytułu
Modelowanie procesów technologicznych na przejściach granicznych na Ukrainie
Autor
Aleshinskiy, Evgen
Naumov, Vitalii
Pestremenko-Skripka, Oksana
Opublikowane w
Technical Transactions
Numeracja
Vol. 115, iss. 6
Strony
55-66
Data wydania
2018
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
angielski
DOI
10.4467/2353737XCT.18.086.8691
Słowa kluczowe
border transfer station, simulations, Petri nets, risk management system
stacje przejść granicznych, symulacje, sieci Petriego, system zarządzania ryzykiem
Abstrakt
In the process of the transfer of railway wagons between countries, the main role in processing the flow of cargo is assigned to a border transfer station. Additional border operations – such as customs, environmental, veterinary, phytosanitary, and epidemiological control – have led to a significant increase in the number of detained railway wagons. As a result of these increases, delays in the deliveries of both import and export cargoes have also increased. Reducing the duration of the delivery of goods by rail could be achieved through reductions in the times taken to process trains at border transfer stations – risk management systems based on the principle of selective survey operations in international traffic processing provide such an opportunity.
W procesie przemieszczania wagonów kolejowych pomiędzy krajami główna rola w przetwarzaniu przepływu towarów jest przypisana do stacji przejść granicznych. Dodatkowe operacje graniczne – takie jak kontrola celna, środowiskowa, weterynaryjna, fitosanitarna oraz epidemiologiczna – przyczyniają się do znacznego wzrostu liczby zatrzymanych wagonów kolejowych. W wyniku tych zatrzymań wzrastają również opóźnienia w dostawach zarówno towarów importowanych, jak i eksportowych. Skrócenie czasu dostawy towarów koleją można osiągnąć poprzez zmniejszenie czasu potrzebnego na obsługę pociągów na przejściach granicznych – stwarzają taką możliwość systemy zarządzania ryzykiem w międzynarodowym ruchu kolejowym bazujące się na zasadach selektywnych badań.