Load restraint with allsafe products. Part two: choosing a load securing system – a systematic analysis
Wariant tytułu
Wykorzystanie metod zabezpieczenia ładunków przedsiębiorstwa allsafe. Cześć 2: analiza systemowa doboru systemu zabezpieczenia ładunku w naczepie ciężarowej
Autor
Starkowski, Dariusz
Opublikowane w
Technical Transactions
Numeracja
Vol. 115, iss. 2
Strony
153-178
Data wydania
2018
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
angielski
DOI
10.4467/2353737XCT.18.027.8000
Słowa kluczowe
Road transport, provisions of law, transport centre, transport operation, load-carrying semi-trailer, management, logistic system, cargo security systems
Transport drogowy, przepisy prawne, środek transportowy, operacja transportowa, naczepa ciężarowa, system logistyczny, system zabezpieczenia ładunków
Abstrakt
This is the second part of an article concerning allsafe products (first is available in TT 1/2018, pp. 71–86) – it focuses on the planning role in the supply chain and the mechanisms that need to be taken into account during the process of the road transportation. Furthermore, the paper presents the results of an investigation that relates to the proper functioning of the supply chain in the distribution of 12,000 [kg] of strawberries. A weighted average method was used in reference to an analysis of load securing based on the products of three producers with the aim of indicating the safest and most modern way to secure the load in a semi-trailer. Rules of proper load placement and restraint inside the semi-trailer are also addressed, together with a loading plan associated with the analysis of the technical parameters of a semi-trailer and load securing systems.
W drugiej części prezentowanego opracowania (pierwsza dostępna jest w numerze TT 1/2018, s. 71–86) zwrócono uwagę na rolę prawidłowego przebiegu planistycznego łańcucha dostaw analizowanego ładunku w funkcjonowaniu nowoczesnego transportu drogowego. Przedstawiono mechanizmy, jakie muszą być uwzględnione przy organizacji takiego specjalnego przewozu towaru. Zaprezentowano efekty związane z prawidłowym przebiegiem łańcucha dostaw przewozu 12 000 [kg] truskawek. Zastosowano metodę wagową (średniej ważonej), analizując systemy zabezpieczenia ładunków trzech producentów i określając najbezpieczniejszy i najnowocześniejszy sposób zabezpieczenia ładunku w nowoczesnej naczepie ciężarowej dla analizowanego ładunku. Opisano również zasady prawidłowego umieszczenia i zabezpieczenia ładunku na części przewozowej (towarowej) na naczepie drogowej oraz kompleksowy plan załadunku związany z analizą parametrów technicznych dla naczepy ciężarowej oraz systemów zabezpieczenia ładunków.