A simulation study of the graphical user interface of the head-up display and its influence on the driver’s perception
Wariant tytułu
Symulacyjne badanie wpływu interfejsu graficznego wyświetlacza typu head-up na percepcję kierowcy
Autor
Skórska, Halszka
Sładek, Jerzy
Opublikowane w
Technical Transactions
Numeracja
Vol. 115, iss. 6
Strony
155-166
Data wydania
2018
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
angielski
DOI
10.4467/2353737XCT.18.095.8700
Słowa kluczowe
augmented reality, head-up display, graphical user interface, simulation, perception, reaction time
rzeczywistość rozszerzona, wyświetlacz przezierny, interfejs graficzny, symulacja, percepcja, czas reakcji
Abstrakt
This article presents the results of a simulation study of an augmented reality system and its influence on the user’s perception and reaction time. An automotive head-up display was chosen to conduct this research. It was assumed that the configuration of the GUI influences the perception and response time of the user of the augmented reality system. The perception of the driver was tested by using an eye-tracking device with accompanying software. The optimal graphical user interface (GUI) was developed as a result of the research.
W artykule przedstawiono wyniki badań percepcji użytkownika systemu rzeczywistości rozszerzonej (AR) uzyskanych na podstawie przeprowadzonych symulacji. Na obiekt badań i symulacji wybrano wyświetlacz przezierny typu head-up stosowany w samochodach. Założono, że konfiguracja interfejsu graficznego systemu rzeczywistości rozszerzonej wpływa na percepcję i czas reakcji użytkownika systemu. Percepcję kierowcy zbadano, wykorzystując metodę śledzenia ruchu gałek ocznych i odpowiednie oprogramowanie. W wyniku badań opracowano optymalny interfejs graficzny systemu AR.