planowanie przestrzenne, kolej metropolitalna, rewitalizacja miasta
Abstrakt
The industrial technological advance and progressive urban expansion throughout the centuries left the railways with their infrastructure and facilities as degraded and devastated areas in the well urbanized centers of many contemporary Polish cities. In Cracow, the rail lines became a difficult to cross spatial barrier and previously used warehouses lost their historical function and became abandoned. The presented study demonstrates the metropolitan rail’s significant influence on the city’s urban spatial structure. The aim is to discuss the problems and opportunities of rail-related areas revitalization as the proposal of urban design solutions are presented.
Rozwój technologiczny przemysłu oraz postępująca ekspansja miast na przestrzeni wieków pozostawiły kolejnictwo wraz z jego infrastrukturą i obiektami towarzyszącymi jako zdegradowane i zdewastowane obszary w intensywnie zurbanizowanych centrach wielu współczesnych polskich miast. W Krakowie linie kolejowe stały się uciążliwą do pokonania barierą przestrzenną, a użytkowane wcześniej obiekty magazynowe utraciły swoją historyczną funkcję i zostały opuszczone. Przedstawione badania wykazują istotny wpływ kolei metropolitalnej na strukturę przestrzenną miasta. W celu omówienia problemów oraz szans i możliwości rewitalizacji obszarów kolejowych zaprezentowany zostanie projekt zagospodarowania przestrzennego miasta.
Klasyfikacja PKT
640000 Architektura
650900 Teoretyczne podstawy planowania przestrzennego i urbanistyki. Współczesne tendencje osadnictwa
650000 Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne
Wydział
Wydział Architektury
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.