Dynamic aspects of interaction: pantograph – catenary
Wariant tytułu
Dynamiczne aspekty współpracy pantografu z siecią trakcyjną
Autor
Dudzik, Marek
Jagiełło, Adam S.
Opublikowane w
Technical Transactions
Numeracja
Y. 113, iss. 2-E
Strony
41-51
Data wydania
2016
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
angielski
DOI
10.4467/2353737XCT.16.246.6045
Słowa kluczowe
pantograph, catenary, pantograph-catenary model, traction system
trakcja elektryczna, tunele, profil trasy kolejowej, zużycie energii
Abstrakt
There are many existing models for the interaction of a pantograph–catenary system. The authors propose a specific model, which is amended by taking into account the dynamic part of the motion equation. This model was compared to another attempt and conclusions were drawn. A numerical study was performed using the Matlab Simulink Environment.
W artykule przedstawiono zagadnienie modelowania układu drgającego odbierak prądu–sieć trakcyjna jako modelu fizycznego z masą skupioną sieci trakcyjnej. Do celów symulacyjnych spośród wielu istniejących modeli pantografów wybrano model WBL 85 3 kV, w który m.in. wyposażone są lokomotywy EU11 oraz EU43. Zaprezentowano wyniki symulacji dla tego modelu odbieraka prądu przy ruchu postępowym wzdłuż sieci jezdnej. Zaprezentowane wyniki pochodzą z symulacji wykonanej dla dwóch modeli matematycznych sieci trakcyjnej. Modele te różniły się od siebie jednym czynnikiem, który zazwyczaj jest pomijany w badaniach nad opisywanym układem. Następnie wyniki te porównano.
Klasyfikacja PKT
430000 Elektrotechnika
Wydział
Wydział Inżynierii Elektrycznej i Komputerowej
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.