konstrukcja zespolona, poślizg w płaszczyźnie zespolenia, belka zespolona typu stalowa płyta-beton, ugięcia, metoda elementów skończonych
Abstrakt
The aim of this paper is to present an assessment of slip influence on the deflection of steel plate– concrete composite beams, which are a new type of design concept. The article discusses the non-linear analysis of simply supported beams using Ansys. Willam-Warnke model was used for concrete – this allows the analysis of a complex stress state. For steel elements, bilinear models were used and it was assumed that they work in the uniaxial stress state. Spring elements were used in order to include the slip in the numerical model. The analysis was verified by experimental studies.
W artykule przedstawiono ocenę wpływu poślizgu na ugięcie belek zespolonych typu stalowa blacha–beton, które stanowią nowe rozwiązanie konstrukcyjne. Zaprezentowano analizę numeryczną belek wolnopodpartych obciążonych. W przypadku elementów betonowych zastosowano model betonu zgodnie z teorią Willama-Warnkea, który pozwala na analizę złożonych stanów naprężeń. Dla elementów stalowych zastosowano model biliniowy oraz założono jednoosiowy stan naprężeń. W celu uwzględnienia wpływu podatności łączników wykorzystano elementy sprężynowe. Wyniki analizy zostały zweryfikowane rezultatami badań doświadczalnych.
Klasyfikacja PKT
630000 Budownictwo
Wydział
Wydział Inżynierii Lądowej
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.