Simulation study of a track circuit to determine the traffic parameters of a railway vehicle
Wariant tytułu
Badania symulacyjne obwodu torowego do wyznaczania parametrów ruchu pojazdu szynowego
Autor
Jakubas, Wiesław
Jaraczewski, Marcin
Mielnik, Ryszard
Opublikowane w
Technical Transactions
Numeracja
Y. 113, iss. 2-E
Strony
161-172
Data wydania
2016
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
angielski
DOI
10.4467/2353737XCT.16.255.6054
Słowa kluczowe
electric transmission line, track circuit, location of a railway vehicle on a track, constant-time automatic railway crossing signalling devices
elektryczna linia długa, obwody torowe, lokalizacja taboru szynowego na odcinku toru, stałoczasowa sygnalizacja przejazdowa
Abstrakt
The article is about a range of issues concerning the possible use of track circuits, consisting of rail lines and impedance bonds for continuously monitoring traffic parameters of a rail vehicle moving within a separated track section. The solution to this problem may be useful in many applications and various types of rail traffic control systems that use track circuits as a source of information about the track block occupancy. One possible application may be in automatic railway crossing signalling systems (ARCS) for approach sections. In that application, the carried out measurement of the position and speed of a rail vehicle allows to determine a pre-warning time for the railway crossing.
Tematem niniejszego artykułu są zagadnienia dotyczące możliwości wykorzystania obwodu torowego, zbudowanego z wykorzystaniem toków szynowych i dławików torowych, do ciągłego wyznaczania parametrów ruchu pojazdu szynowego przemieszczającego się po tym, wydzielonym odcinku torowym. Rozwiązanie tego problemu może być przydatne w wielu aplikacjach wykorzystujących obwody torowe jako źródło informacji o niezajętości odcinka w różnego rodzaju systemach sterowania ruchem kolejowym. Jedną z takich aplikacji może być możliwość zastosowania obwodu torowego w urządzeniach samoczynnej sygnalizacji przejazdowej jako odcinka zbliżania. Na odcinku tym wykonywany pomiar położenia i parametrów ruchu pojazdu szynowego może pozwolić na określenie czasu dojazdu pojazdu szynowego do przejazdu kolejowego.
Klasyfikacja PKT
430000 Elektrotechnika
Wydział
Wydział Inżynierii Elektrycznej i Komputerowej
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.