25 kV AC railway line within 3 kV DC infrastructure in Poland – analysis of operating conditions
Wariant tytułu
Analiza warunków wprowadzania do polskiej infrastruktury kolejowej linii zelektryfikowanej w systemie 25 kV AC 50 Hz
Autor
Szeląg, Adam
Opublikowane w
Technical Transactions
Numeracja
Y. 113, iss. 1-E
Strony
139-149
Data wydania
2016
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
angielski
DOI
10.4467/2353737XCT.16.036.5298
Słowa kluczowe
traction power supply system, asymmetry, harmonics, mutual influence of AC and DC power systems
system zasilania trakcji elektrycznej, asymetria, harmoniczne, oddziaływanie wzajemne systemów zasilania AC i DC
Abstrakt
Electrified transport is strongly assorted, due to long term development and use of diversified solutions, particularly in the scope of electrical engineering considering the following aspects: nominal voltage of a power supply system, vehicles’ main circuits and electrical drives. The problem of compatible work of varied railway systems in mutual interaction regions, despite of various studies, still appears a significant issue. The main purpose of the paper is to present the negative impact of mutual interaction of AC DC railway regions on the electrified railway lines and power grid. A Matlab – Simulink model of the DC and AC traction systems has been developed. In the article, apart from the main problems which could appear in the AC-DC transition zones, the voltage unbalance analysis caused by the AC traction substation is covered and the influence of asymmetric input voltage of the rectifier traction substation on the DC voltage quality is analysed.
Zelektryfikowany transport jest silnie zróżnicowany ze względu na długi okres rozwoju oraz stosowanie rozmaitych rozwiązań, w szczególności w zakresie rozwiązań technicznych, z uwzględnieniem takich aspektów jak: napięcie znamionowe układu zasilania, główne obwody pojazdów oraz napędy elektryczne. Pomimo przeprowadzenia szeregu badań, problem kompatybilności działania różnych systemów kolejowych na obszarach wzajemnego oddziaływania nadal pozostaje istotnym zagadnieniem. Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie zagadnienia negatywnego wpływu wzajemnego oddziaływania obszarów kolejowych AC-DC na zelektryfikowane linie kolejowe oraz sieć energetyczną. W tym celu opracowano model Matlab – Simulink systemów trakcyjnych DC i AC. W artykule, oprócz głównych problemów, jakie mogą pojawić się w strefach styku systemów AC-DC, przedstawiono również analizę asymetrii napięcia powodowanej przez podstację trakcyjną AC oraz przeanalizowano wpływ asymetrycznego napięcia zasilającego podstacji prostownikowej na jakość napięcia w sieci trakcyjnej DC.
Klasyfikacja PKT
430000 Elektrotechnika
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.