The effectiveness of e-learning in engineering education
Wariant tytułu
Efektywność e-learningu w edukacji inżynierskiej
Autor
Osocha, Przemysław
Opublikowane w
Technical Transactions
Numeracja
Y. 113, iss. 3-M
Strony
93-98
Data wydania
2016
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
angielski
DOI
10.4467/2353737XCT.16.126.5737
Słowa kluczowe
e-learning, collaborative systems, technology enhanced learning, smart university
e-learning, systemy współpracy, nauka wspomagana technologią, inteligentna uczelnia
Abstrakt
Changes in technology, availability of video casts and the general increase of information and knowledge value result in the advent of educational technology. As the first step toward validation of the effectiveness of e-learning in engineering education, a research on a group of students was carried out. The open-source and free software educational platform Moodle was used to conduct a selected course in the form of blended e-learning. The course was prepared and presented to the students during one semester time period. The effects of learning were verified through knowledge tests and their results were collected for analysis. Students in the test group achieved results equal or even better than other groups, validating the effectiveness of e-learning in engineering education. During the experiment also other positive aspects of e-learning were noted: students appreciated freedom of time and place where they learn and for the teacher high effort connected with course preparation could be rewarded by multiple use of the developed course at a later time.
Zmiany technologiczne, dostępność wideotransmisji i ogólny wzrost wartości informacji i wiedzy doprowadziły do rozkwitu technologii edukacyjnych. Pierwszym krokiem w kierunku walidacji efektywności e-learningu w nauczaniu inżynierskim było przeprowadzenie badań na grupie studentów. Darmowa i otwarta platforma edukacyjna Moodle została użyta do przeprowadzenia wybranego kursu w formie mieszanego e-learningu. Kurs został przygotowany i przedstawiony studentom w czasie jednego semestru nauki. Efekty kształcenia były weryfikowane za pomocą testów wiedzy, a ich wyniki zbierano do dalszej analizy. Studenci w grupach testowych osiągnęli wyniki nie gorsze niż w innych grupach, potwierdzając tym samym efektywność e-learningu w nauczaniu inżynierskim. Podczas eksperymentu dostrzeżone zostały także inne pozytywne aspekty e-learningu: studenci doceniali swobodę czasu i miejsca gdzie mogą się uczyć, a wykładowcy dostrzegli, że duży nakład pracy poświęcony na przygotowanie kursu może zostać zrekompensowany przez późniejsze jego wielokrotne użycie.
Wydział
Wydział Mechaniczny
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.