The risk of damages analysis of trolley wires and the railway traffic controlling devices due to lightning discharges
Wariant tytułu
Analiza ryzyka uszkodzeń sieci trakcyjnych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym spowodowanych wyładowaniami atmosferycznymi
Autor
Wróbel, Zofia
Opublikowane w
Technical Transactions
Numeracja
Y. 113, iss. 1-E
Strony
163-176
Data wydania
2016
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
angielski
DOI
10.4467/2353737XCT.16.039.5301
Słowa kluczowe
lightning protection, damages, risk management, railway traction, control command and signaling equipments
ochrona odgromowa, uszkodzenia, zarządzanie ryzykiem, sieci trakcyjne, urządzenia sterowania ruchem kolejowym
Abstrakt
The research of natural statics and damages connected with them is difficult in consideration of their random occurrence. Making a decision about necessaries and effectivities of resources usage of the lightning surge protection and about the choice of a suitable protection method, should be preceded by an estimation of the risk due to damages lightning discharges. In the report, the risk analysis of damages of the railway traction and of the control command and signaling equipments due to lightning discharges for a real case of damage, is represented. In the risk analysis, a fragment of a rail track in which lightning discharges appeared, was taken into account. The results of these occurrences estimation, calculated by the LIOV software, taking into account real parameters of the system, have been also represented.
Badanie naturalnych wyładowań atmosferycznych i szkód z nimi związanych jest utrudnione ze względu na ich losowe występowanie. Podjęcie decyzji o konieczności i efektywności stosowania środków ochrony odgromowej i przepięciowej oraz o wyborze odpowiedniej metody ochrony po winno być poprzedzone oszacowaniem ryzyka szkód spowodowanych wyładowaniami atmosferycznymi. W artykule przedstawiono analizę ryzyka uszkodzeń sieci trakcyjnych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym spowodowanych wyładowaniami atmosferycznymi dla jednego przypadku uszkodzenia. W analizie ryzyka uwzględniono fragment szlaku torowego, na którym wystąpiły wyładowania atmosferyczne. Przedstawiono również wyniki oceny tych zjawisk przy pomocy programu LIOV, uwzględniając parametry rzeczywiste układu.
Klasyfikacja PKT
430000 Elektrotechnika
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.