Active system for control of operational parameters of mine diesel locomotive drive
Wariant tytułu
Aktywny system kontroli parametrów pracy układu napędowego górniczej lokomotywy spalinowej
Autor
Dobrzaniecki, Piotr
Opublikowane w
Technical Transactions
Numeracja
Y. 112, iss. 3-M
Strony
23-33
Data wydania
2015
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
angielski
DOI
10.4467/2353737XCT.15.172.4377
Słowa kluczowe
diesel drive, mine rail locomotive, traction control system
górnictwo, napęd spalinowy, górnicza lokomotywa spalinowa, system kontroli trakcji
Abstrakt
Requirements for better reliability, durability and effectiveness of the suggested means of transportation make the need of using state-of-the-art control systems and the system managing the work of the various vehicle components, such as the engine, brakes, etc. ABS, ASR, ESP and other systems are well known and widely used in the automotive industry. The traction control systems, eliminating the negative phenomena in the transient operation of driving systems are also met in rail vehicles. As there are no such solutions for narrow-gauge railway vehicles, including those used in mining plants, the system for control of operational parameters of the driving system of a mine diesel locomotive is suggested. The method for measurements of vehicle speed is indicated and use of these data in an adaptive system which adapts the operation of the driving system to the current contact conditions between wheel and rail is indicated.
Rosnące wymagania odnośnie do niezawodności, trwałości i efektywności proponowanych środków transportowych powodują, że niezbędne jest stosowanie nowoczesnych systemów sterujących i zarządzających pracą poszczególnych układów pojazdu, takich jak silnik spalinowy, układ hamulcowy itp. Powszechnie znane i stosowane w motoryzacji są układy typu ABS, ASR , ESP i inne. Również w pojazdach szynowych spotyka się układy kontroli trakcji, zapobiegające niekorzystnym zjawiskom w stanach nieustalonych pracy układu napędowego. Wobec braku tego typu rozwiązań, przeznaczonych do wąskotorowych pojazdów szynowych, w tym tych stosowanych w zakładach górniczych, zaproponowano opracowanie systemu kontroli parametrów pracy układu napędowego, przeznaczonego dla górniczej lokomotywy spalinowej. Wskazano sposób realizacji pomiaru prędkości pojazdu i zaproponowano wykorzystanie tych danych w adaptacyjnym układzie dostosowującym pracę układu napędowego do aktualnych warunków współpracy koła z szyną.
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.