The performance of hybrid power system used for supplying power to the autonomous road light system is analyzed in this paper. The calculations were based on data describing the typical climatic conditions in the selected location on Polish territory. The power flow simulation results were presented. The results show that the efficiency of micro-wind turbine is low. This leads to the conclusion that there is no economic justification to use it in such systems.
W artykule przedstawione zostały wyniki analizy wydajności hybrydowego układu zasilania autonomicznego systemu oświetlenia drogowego. Obliczenia przeprowadzone zostały metodą symulacji komputerowej na podstawie danych opisujących typowe lata meteorologiczne w miejscowości Szczecinek. Ponadto przedstawiony został przewidywany poziom naładowania zasobnika energii systemu. Otrzymane wyniki świadczą o niskiej przewidywanej wydajności mikro-turbiny wiatrowej. Prowadzi to do wniosku, iż jej zastosowanie w analizowanym układzie nie ma uzasadnienia ekonomicznego.
Klasyfikacja PKT
630000 Budownictwo
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.