Modeling learning motivation of students based on analysis of class evaluation questionnaire
Wariant tytułu
Modelowanie motywacji do nauki u studentów na podstawie analizy kwestionariusza oceny zajęć
Autor
Nobuta, Yuka
Masui, Fumito
Ptaszynski, Michal
Opublikowane w
Technical Transactions
Numeracja
Y. 112, iss. 7-B
Strony
193-201
Data wydania
2015
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
angielski
Słowa kluczowe
information engineering, learner model, class analysis, educational technology
inżynieria informacji, model studenta, analiza zajęć, technologie edukacyjne
Abstrakt
In this paper, we present our research on modeling learning motivation of students by analyzing class evaluation questionnaires, carried out with students as respondents at the end of each term to improve the courses in future semesters. We firstly defined three elements influencing learning motivation: (1) interest, (2) usefulness in the future and (3) satisfaction. Original questionnaire enquiring about those three elements was designed and conducted in multiple classes across different school years. Next, we conducted an experiment to classify students’ motivation for learning using the provided answers. The results of the experiment showed that students’ learning motivation can be estimated using the three elements defined in this study.
W niniejszym artykule przedstawiono badania dotyczące modelowania motywacji do nauki u studentów poprzez analizę kwestionariuszy oceny zajęć przeprowadzanych w celu poprawy jakości zajęć w następnych semestrach. Najpierw zdefiniowano trzy elementy wpływające na motywację do nauki: (1) zainteresowanie przedmiotem, (2) jego przydatność w przyszłości i (3) zadowolenie z udziału w zajęciach. Oryginalny kwestionariusz zaprojektowany w celu indukcji powyższych elementów został przeprowadzony na słuchaczach różnych kursów na przestrzeni kilku lat. Zabrane odpowiedzi posłużyły do automatycznej klasyfikacji motywacji u studentów. Wyniki pokazały, że motywacja do nauki może być oszacowana za pomocą trzech elementów określonych w niniejszym artykule.
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.