Sposoby chłodzenia silników liniowych do napędu PRT
Autor
Kamiński, Grzegorz
Jakubowski, Rafał
Kupiec, Emil
Opublikowane w
Technical Transactions
Numeracja
Y. 112, iss. 1-E
Strony
373-382
Data wydania
2015
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
angielski
DOI
10.4467/2353737XCT.15.057.3857
Słowa kluczowe
linear induction motor, thermal tests of electrical machines, thermal analysis
silnik indukcyjny liniowy, badania cieplne maszyn elektrycznych, obliczenia cieplne
Abstrakt
This paper presents thermal calculations and tests of a linear induction motor for a model of a personal rapid transit vehicle drive. Various air and liquid cooling systems are analyzed. Laboratory test results of selected solutions are presented. The thermal equivalent circuit model of selected solutions were made. The calculation results were compared with the test results and the most effective solution was selected.
Praca dotyczy obliczeń i badań cieplnych indukcyjnego silnika liniowego przeznaczonego do napędu modelu pojazdu systemu Personal Rapid Transit. Przeanalizowano różne układy chłodzenia powietrznego oraz cieczowego. Przeprowadzono badania wybranych rozwiązań układu chłodzenia na rzeczywistym układzie. Wykonano modele matematyczne w postaci sieci cieplnej wybranych rozwiązań. Wyniki badań porównano z wynikami obliczeń oraz wybrano najefektywniejsze rozwiązanie układu chłodzenia rozpatrywanego silnika liniowego.
Klasyfikacja PKT
430000 Elektrotechnika
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.