The UL-39 ultra-light aircraft which is being developed by the Department of Aerospace Engineering, Faculty of Mechanical Engineering, Czech Technical University in Prague, is equipped with an unconventional ducted fan propulsion unit. This paper deals with identifying noise sources of this propulsion unit and easily applicable ways of predicting its noise level. At the end, a few potential noise-suppressing design improvements are presented.
UL-39 to ultra lekki samolot, który został skonstruowany w Instytucie Inżynierii Lotnictwa, na Wydziale Mechanicznym Czeskiego Uniwersytetu Technicznego w Pradze. Został on wyposażony w niekonwencjonalny wentylator kanałowy jednostki napędowej. W artykule autor zaprezentował metody identyfikacji źródeł hałasu badanej jednostki napędowej oraz łatwe w zastosowaniu metody przewidywania poziomu generowanego hałasu. Zostały również przedstawione propozycje zmian konstrukcyjnych redukujących hałas.
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.