Influence of a multi-method style of narration style on stimulating learning environments in a museum
Wariant tytułu
Wpływ narracji polimetodycznej na przekaz edukacyjny w muzeum
Autor
Raś, Dariusz
Drygała, Izabela J.
Duliński, Wojciech
Opublikowane w
Technical Transactions
Numeracja
Vol. 116, iss. 3
Strony
133-139
Data wydania
2019
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Sekcja czasopisma
Civil Engineering
Język
angielski
ISSN
0011-4561
eISSN
2353-737X
DOI
10.4467/2353737XCT.19.037.10211
Słowa kluczowe
museum, transdisciplinary, John Paul II, communication, exibition
muzeum, transdyscyplinarność, Jan Paweł II, komunikacja, wystawa
Abstrakt
In this paper, an analysis of the impact of interactive technologies on stimulating learning experiences in a museum is presented. For research purposes, the Family Home of John Paul II Museum in Wadowice was chosen as a case study. The exhibition of the Museum in Wadowice uses a multi-method style of narration with its visitors. The museum utilizes the traditional method of exhibiting artifacts however, due to the demands of the contemporary visitor who is accustomed to life in a world of moving images, interactivity and mobile media, the exhibit proposes an enriched form of communication.
W artykule przeanalizowano wpływ interaktywnych technologii multimedialnych na ludzkie procesy poznawcze w muzeum. Jako przykład autorzy wybrali Muzeum Dom Rodzinny Jana Pawła II w Wadowicach. Ekspozycja opisanego muzeum używa do komunikowania z odbiorcą narracji polimetodycznej. Muzeum wykorzystuje tradycyjną metodę ekspozycji pamiątek. Jednakże ze względu na zapotrzebowanie odbiorcy żyjącego w epoce ruchomych obrazów, interaktywności i mobilności mediów proponuje się w eskpozycji ubogacenie przekazu.