road vehicle, electromagnetic compatibility EMC/EMI, passive filter, model of the RFI filter
Abstrakt
Zakłócenia elektromagnetyczne mogą być zredukowane za pomocą odpowiednich filtrów pasywnych. Typowe metody projektowania filtrów pasywnych nie mogą być zastosowane do projektowania filtrów dla układów energoelektronicznych. Artykuł przedstawia wyniki badań symulacyjnych filtru przeciwzakłóceniowego dla trolejbusu. Model zastępczy filtru zawiera elementy pasożytnicze, które mają istotny wpływ na parametry filtru. Badania filtru przeprowadzono pod względem tłumienia zakłóceń wspólnych i różnicowych.
Electromagnetic interference (EMI) can be reduced to acceptable level using EMI filter circuits. Unfortunately, many known methods of filter design and optimization cannot be applied directly to power electronics, which has it own peculiarities. In this paper, the parasitic components of EMI filters are discussed. The EMI filter for trolley-bus and simulation results from Spice software are presented. The insertion losses of EMI filter in both differential-mode (DM) and common-mode (CM) are discussed.
Klasyfikacja PKT
430000 Elektrotechnika
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.