Specific features of designing educational centers in the areas with challenging landscape in Ukraine
Wariant tytułu
Szczególne funkcje projektowania ośrodków edukacyjnych na obszarach o wymagającym krajobrazie w Ukrainie
Autor
Sleptsov, Oleg
Karban, Anna
Opublikowane w
Technical Transactions
Numeracja
Vol. 116, iss. 12
Strony
79-84
Data wydania
2019
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Sekcja czasopisma
Architecture and Urban Planning
Język
angielski
ISSN
0011-4561
eISSN
2353-737X
DOI
10.4467/2353737XCT.19.125.11450
Słowa kluczowe
educational institution, educational facility (school center) on difficult geographic terrain (challenging topography), architectural construction solution, space and volume arrangement, space and planning design of the building
placówka edukacyjna, placówka edukacyjna (ośrodek szkolny) na trudnym terenie geograficznym (trudna topografia), architektoniczne rozwiązanie konstrukcyjne, układ przestrzenny, projekt przestrzenny i planistyczny budynku
Abstrakt
This article is aimed at providing a rationale for the need to introduce a new type of educational institution in Ukraine today, namely educational centers in the areas with challenging topography. This article identifies specific features of construction, given the difficult geographic topography and architectural environment of the educational institutions, and lists conditions impacting the volume and planning of educational facility construction. It defines how urban planning of school centers influence the areas with difficult topography and establishes their location type. The authors analyzed architectural and construction solutions for school centers in areas with challenging landscape. They have also identified form-shaping types of buildings and established the best slope ratio for each of the types.
Artykuł ten ma na celu uzasadnienie potrzeby wprowadzenia dziś na Ukrainie nowego rodzaju instytucji edukacyjnej, a mianowicie ośrodków edukacyjnych na obszarach o trudnej topografii. Określono szczególne cechy konstrukcji, biorąc pod uwagę trudną topografię geograficzną i środowisko architektoniczne instytucji edukacyjnych, oraz wymieniono warunki wpływające na wielkość i planowanie budowy placówki edukacyjnej. Tekst określa, w jaki sposób urbanistyka ośrodków szkolnych wpływa na obszary o trudnej topografii i definiuje ich typ lokalizacji. Autorzy przeanalizowali rozwiązania architektoniczne i konstrukcyjne dla szkół w obszarach o trudnym krajobrazie. Zidentyfikowali także kształtujące typy budynków i ustalili najlepszy współczynnik nachylenia dla każdego z tych typów.