Figurative originality of the building of the Japanese Middle School In Qingdao in the modern world heritage of Art Nouveau
Wariant tytułu
Figuratywna oryginalność budynku japońskiego gimnazjum w Qingdao we współczesnym światowym dziedzictwie stylu Art Nouveau
Autor
Shuan, Li
Remizova, Olena
Tovbych, Valerii
Kashchenko, Oleksandr
Korovkina, Anna
Opublikowane w
Wiadomości Konserwatorskie
Numeracja
nr 65
Strony
180-190
Data wydania
2021
Miejsce wydania
Warszawa
Wydawca
Stowarzyszenie Konserwatorów Zabytków
Język
angielski
ISSN
0860-2395
eISSN
2544-8870
DOI
10.48234/WK65QINGDAO
Słowa kluczowe
Art Nouveau, World Heritage, Japanese Middle School, Qingdao
secesja, światowe dziedzictwo, gimnazjum w Japonii, Qingdao
Abstrakt
This paper presents an analysis of the specifics of the transformation of a style while accounting for its point of origin. Using the example of Northern National Romanticism, it is shown how this style manifested itself in St. Petersburg, Kharkov and Qingdao. The main features of this style were massive forms, the dominance of gray color, using of natural stone and rough decor, a variety of finishing materials. On the example North National Romanticist buildings in China, it was demonstrated how Chinese architectural traditions were layered on the European style. The history of construction and the features of the Japanese Middle School were described in detail, as an illustrative example of mixing different traditions.
W artykule przeanalizowano specyfikę transformacji stylu, biorąc pod uwagę obszar, z którego on się wywodzi. Na przykładzie północnego narodowego romantyzmu pokazano, jak ten styl przejawiał się w Petersburgu, Charkowie i Qingdao. Głównymi cechami tego stylu były masywne formy, dominacja szarości, wykorzystanie naturalnego kamienia i surowych dekoracji oraz różnorodność materiałów wykończeniowych. Na przykładzie obiektów północnego romantyzmu narodowego w Chinach pokazano, jak chińskie tradycje architektoniczne nakładały się na styl europejski. Szczegółowo opisano historię budownictwa i cechy Japońskiego Gimnazjum jako przykład ilustrujący przenikanie się różnych tradycji.