Variating and developing architectural and urban concepts in the workshop process of education of architects
Wariant tytułu
Wariantowanie i rozwijanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznych w warsztatowym procesie kształcenia architektów
Autor
Szczerek, Eliza
Opublikowane w
Przestrzeń Urbanistyka Architektura
Numeracja
Vol. 2
Strony
132-142
Data wydania
2022
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej
Język
angielski
ISSN
2544-0853
eISSN
2544-6630
DOI
https://doi.org./10.37705/PUA/2/2022/08
Słowa kluczowe
architectural education, alternative design solutions, international student workshop, activity cycle method
edukacja architektoniczna, alternatywne rozwiązania projektowe, międzynarodowe warsztaty studenckie, metoda cyklu aktywności
Abstrakt
This article discusses the process of architectural education in the form of an international student workshop aimed at developing variant urban and architectural concepts. The aim of this paper is to present the potential for the methodological development of the workshop as a form of university-level teaching creative architectural and urban design problem-solving with the use of the single-level activity cycle method. The analysis of the results obtained confirmed the effectiveness of the presented formula of design workshops.
W artykule omówiono proces edukacji architektonicznej w formie międzynarodowych warsztatów studenckich, ukierunkowanych na opracowanie różnych wariantów koncepcji urbanistycznych i architektonicznych. Celem tej pracy jest ukazanie możliwości metodologicznego rozwoju warsztatów jako formy nauczania twórczego rozwiązywania problemów architektoniczno-urbanistycznych w kształceniu na poziomie wyższym, z wykorzystaniem metody jednopoziomowego cyklu aktywności. Analiza uzyskanych wyników potwierdziła skuteczność przedstawionej formuły warsztatów projektowych.