Gra w osiedle jako nowoczesna metoda tworzenia wariantów studiów chłonności terenu
Wariant tytułu
The housing estate game as a modern method of creating variants of land absorption studies
Autor
Bradecki, Tomasz
Bal, Daria
Dymarska, Natalia
Sanigórska, Marta
Opublikowane w
Przestrzeń Urbanistyka Architektura
Numeracja
Vol. 1
Strony
5-23
Data wydania
2024
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej
Język
polski
ISSN
2544-0853
eISSN
2544-6630
DOI
https://doi.org/10.37705/PUA/1/2024/001
Słowa kluczowe
gry w projektowaniu urbanistycznym, studium chłonności terenu, edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju
games in urban design, studies of land absorption, education for sustainable development
Abstrakt
Problematyka intensyfikowania zabudowy mieszkaniowej jest współcześnie wyzwaniem, które można wirtualizować w formie gier. Grę w osiedle – autorską grę karcianą – wykorzystano jako narzędzie do tworzenia wielowariantowych studiów chłonności terenu. W tekście przedstawiono eksperyment, w którym opisano dwa projekty urbanistyczne osiedli, których pierwowzorem były koncepcje karciane. Celem artykułu jest przedstawienie, w jaki sposób wirtualne koncepcje bazujące na elementach gier mogą być przydatne w tworzeniu skończonych profesjonalnych opracowań studialnych.
The issue of housing densification is a contemporary challenge that can be virtualised in the form of games. The author’s Housing Estate Game, a card game, was used as a tool for creating multi- -variant land use studies. The text presents an experiment in which two urban settlement designs are described, with card concepts as their prototype. The aim of this paper is to show how virtual concepts based on game elements can be useful in the creation of finite professional studies.