Ile kosztuje promocja i public relations? Analiza działań prowadzonych przez Bibliotekę Politechniki Krakowskiej
Wariant tytułu
What is the cost of promotion and public relations? Review of measures applied in the Library of Cracow University of Technology
Autor
Kaczmarczyk, Krystyna
Data wydania
2009
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawsta UJ
Opublikowane w
Biblioteki i ich klienci : między płatnym a bezpłatnym komunikowaniem się w erze zasobów cyfrowych i sieci : 15 Jubileuszowa Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Edukacyjna
Strony
112-127
Język
polski
Uwagi
prawo pierwszeństwa cytowania bibliograficznego: Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa UJ
Słowa kluczowe
biblioteka naukowa, komunikacja, promocja, public relations, zarządzanie
Abstrakt
W Polsce biblioteka jest kojarzona z instytucją hermetycznie zamkniętą, niedostępną, raczej nieprzyjazną użytkownikowi, nienowoczesną, skostniałą. Taki obraz w społeczeństwie utrwalał się od wielu lat i jego zmiana możliwa jest jedynie poprzez długofalowy proces wychodzenia naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom użytkowników. Biblioteka naukowa musi brać pod uwagę opinie użytkowników i zmieniać panujące nastawienia społeczne. Niezwykle istotne jest by instytucja ta, poprzez przełamywanie barier, budowała swój pozytywny obraz w społeczności akademickiej i by uznawano ją za niezbędną, nowoczesną, otwartą oraz przyjazną integralną część uczelni wyższej. Biblioteka Politechniki Krakowskiej od lat podejmuje działania związane z budowaniem pozytywnego wizerunku wśród społeczności akademickiej oraz w środowisku naukowym. Na swoim koncie ma dużo sukcesów, które przekładają się na pozytywne opinie użytkowników.