Efektywność działań procesów doradczych w realizacji programu doradztwa edukacyjno-zawodowego w małopolskich szkołach zawodowych w ramach projektu "Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce"
Efektywność działań procesów doradczych w realizacji programu doradztwa edukacyjno-zawodowego w małopolskich szkołach zawodowych w ramach projektu "Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce"
Efektywność działań procesów doradczych w realizacji programu doradztwa edukacyjno-zawodowego w małopolskich szkołach zawodowych w ramach projektu "Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce"
Wariant tytułu
Effectiveness of advisory in the implementation of educational and vocational counseling program in vocational schools under the project " Modernization of vocational education in Małopolska region"
Autor
Piekarski, Marian
Data wydania
2015
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Departament Edukacji i Kształcenia Ustawicznego. Wydział Kształcenia Zawodowego
Opublikowane w
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce : projekt systemowy województwa małopolskiego. T. 1, Kształcenie zawodowe w Małopolsce wobec wyzwań współczesności / pod redakcją Mariana Piekarskiego
Strony
87-97
Język
polski
ISBN
978-83-64155-87-1
Słowa kluczowe
poradnictwo zawodowe, kształcenie zawodowe
vocational counseling, vocational training
Abstrakt
Współczesne procesy przygotowania do pracy zawodowej wymagają wdrożenia programów poradnictwa edukacyjno-zawodowego, które są bezpośrednim wsparciem dla uczniów w zakresie realizacji swojej ścieżki zawodowej. Projekt „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce” wspiera nie tylko modernizację bazy czy poprzez realizację dodatkowych kursów podnosi jakość kształcenia w małopolskich szkołach zawodowych ale również stwarza uczniom możliwość weryfikacji podjętych wcześniej decyzji zawodowych. Dlatego w projekcie poradnictwo zawodowe jest traktowane jako komplementarny proces doradczy przebiegający z jednej strony grupowo (doradca zawodowy pracujący z grupą uczniów) a z drugiej indywidualnie (doradca zawodowy konsultujący z uczniem dalsze plany zawodowe). Dodatkowym wsparciem realizowanego poradnictwa jest wykorzystanie środowiska lokalnego w przygotowaniu ucznia do pracy zawodowej, zwłaszcza w zakresie zawodoznawstwa. W latach 2010 – 2014 do projektu zrekrutowano 66 361 beneficjentów ostatecznych z czego tylko 10 488 wzięło czynny udział w poradnictwie zawodowym.
The contemporary processes of preparing for work require the implementation of programs of education and vocational counseling, which are a direct support for students in the implementation of their career. The project "Modernization of vocational education in Malopolska" not only supports the modernization of the base or improves the quality of education in Małopolska vocational schools througt the implementation of a additional courses but also gives students the opportunity to review the already taken career decisions. Thus, within the project vocational guidance is regarded as complementary consultative process which is conducted both in a group (counselor working with a group of students) and individually (counselor consults further career plans with a student). The additional support of the counseling is the use of local environment to prepare a student for employment, especially in the knowledge of professions. In the years 2010-2014 the project recruited 66 361 final beneficiaries of whom only 10 488 took an active part in vocational guidance.
Wydział
Jednostki pozawydziałowe
Licencja
Creative Commons; cc by 3.0 pl
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.