Zagadnienia doboru parametrów geometrycznych i fizycznych sprzęgieł do układu napędowego lokomotywy
Wariant tytułu
Selection problems of geometrical and physical parameters of quill drives of locomotive driving gear
Autor
Kuczek, Tomasz
Promotor
dr hab. inż. Andrzej Grzyb, prof. PK
Data wydania
2009
Wydawca
[s.n.]
Język
polski
Abstrakt
W pracy przedstawiono nowoczesną metodę doboru parametrów geometrycznych i fizycznych wybranych sprzęgieł odsuwnych stosowanych w układach napędowych lokomotyw. Opracowano model matematyczny uwzględniający odkształcenia w przegubach. Przeprowadzono analizę przemieszczeń przegubów sprzęgieł spowodowanych losowym odchylaniem się osi łączonych wałów. Analizę oraz symulację przeprowadzono z wykorzystaniem własnego programu opracowanego w systemie Mathematica.
A modern method of selection of geometrical and physical parameters of quill drives used in the locomotive drive system, has been presented in the dissertation. A mathematical model of the slider coupling joints has been prepared. An analysis of deformations of joints caused by the bending of the connected shaft axes has been done. The analysis and simulation were conducted by use of Mathematica system.
Klasyfikacja PKT
372319 Środki transportu szynowego. Tabor kolejowy
372300 Przemysł środków transportu
370000 Budowa maszyn. Przemysł maszynowy i metalowy
Wydział
Wydział Mechaniczny
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla zalogowanych użytkowników lub z komputerów w domenie PK