Określenie sprawności ogólnej silnika ZI z uwarstwionym ładunkiem przy zastosowaniu bezpośredniego wtrysku paliwa
Autor
Cygnar, Mariusz
Promotor
prof. zw. dr hab. inż. Bronisław Sendyka
Data wydania
2002
Wydawca
[s.n.]
Język
polski
Abstrakt
Celem pracy było wykazanie zwiększenia sprawności ogólnej silnika GDI (Gasoline Direct Injection - bezpośredni wtrysk benzyny) w zależności od jakości uwarstwionej mieszanki i zakresu obciążenia. Przeprowadzone zostały badania stanowiskowe w celu wizualizacji procesu wtrysku paliwa oraz spalania ubogich mieszanek w cylindrze silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Wykonane zostały modele matematyczne oraz symulacje komputerowe dla różnych wariantów uwarstwienia mieszanki. Do obliczeń zastosowane zostały programy wykorzystujące metodę elementów skończonych (MES)oraz różnic skończonych. Powiązanie ze sobą badań stanowiskowych i modelowania komputerowego miało na celu gruntowną analizę tego rodzaju zasilania i na jej podstawie określenie zwiększenia sprawności ogólnej silnika benzynowego w określonych stanach pracy.
Klasyfikacja PKT
433500 Spalinowe zespoły prądotwórcze
430000 Elektrotechnika
Wydział
Wydział Mechaniczny
Licencja
Zasób udostępniany w ramach tzw. dozwolonego użytku (art. 28 u. o pr. a.)
Prawa dostępu
Zasób dostępny wyłącznie z komputerów Biblioteki PK