Analityczno-eksperymentalna metoda badań sterowności samochodu
Autor
Janczur, Robert
Promotor
dr hab. inż. Józef Struski, prof. PK
Data wydania
2002
Wydawca
[s.n.]
Język
polski
Abstrakt
Podstawą opracowanej metody jest matematyczny, dwuśladowy funkcjonalny model samochodu, stosunkowo prosty w porównaniu do strukturalnych modeli przeznaczonych do symulacji ustalonego i nie ustalonego ruchu samochodu. W modelu uwzględnione zostały charakterystyki: ogumienia, kinematyczne zawieszeń, elastyczności skrętnej mechanizmu prowadzenia kół kierowanych oraz zależności: reakcji pionowych jezdni na koła i przechyłu bocznego nadwozia od przyspieszenia poprzecznego. W celu realizacji badań wykonano oryginalne przyrządu do pomiaru rzeczywistych kątów skrętu kół kierowanych w czasie ruchu pojazdu. Opisana metoda umożliwia wyznaczenie charakterystyk sterowności w zakresie dużych prędkości jazdy i może być wykorzystana do weryfikacji skomplikowanych modeli w zakresie ustalonego ruchu samochodu, a także do analizy wpływu parametrów konstrukcyjnych i eksploatacyjnych układu jezdnego na sterowność samochodu
Klasyfikacja PKT
372321 Samochody
372300 Przemysł środków transportu
370000 Budowa maszyn. Przemysł maszynowy i metalowy
Wydział
Wydział Mechaniczny
Licencja
Zasób udostępniany w ramach tzw. dozwolonego użytku (art. 28 u. o pr. a.)
Prawa dostępu
Zasób dostępny wyłącznie z komputerów Biblioteki PK