Architektura obiektów obsługi podróżnych przy autostradach
Autor
Huebner, Jarosław
Promotor
prof. dr hab. inż. arch. Wacław Seruga
Data wydania
2001
Wydawca
[s.n.]
Język
polski
Abstrakt
Planowane przystąpienie przez Polskę do Unii Europejskiej spowoduje rozwój sieci autostrad i budowę obiektów towarzyszących (30% wszystkich dróg w Unii). Podjęcie tematu było zainspirowane własnymi doświadczeniami (Nagroda SARP - Projekt Roku). Celem było określenie czynników wpływających na kształtowanie architektury obiektów obsługi podróżnych przy autostradach, a również podjęcie próby wyodrębnienia czynników decydujących o akceptacji architektury przez użytkowników. Zakres pracy to lata 1985-1999 i teren Niemiec południowych. Teza mówiąca, że tylko indywidualne projekty architektury obiektów obsługi podróżnych przy autostradach mogą sprawić, że oczekiwania klientów w stosunku do rozwiązań architektonicznych będą zaspokojone, została udowodniona w wyniku przeprowadzonej analizy. Stwierdzono, że inwestor, który jest zainteresowany jak najszerszą klientelą powinien być jednocześnie zainteresowany w preferowaniu indywidualnych rozwiązań architektonicznych. Określono czynniki wpływające na kształtowanie architektury obsługi podróżnych przy autostradach - mogą one być wykorzystane w praktyce projektowej w Polsce.
Klasyfikacja PKT
662500 Komunikacja miejska
650000 Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne
660000 Gospodarka komunalna
Wydział
Wydział Architektury
Licencja
Zasób udostępniany w ramach tzw. dozwolonego użytku (art. 28 u. o pr. a.)
Prawa dostępu
Zasób dostępny wyłącznie z komputerów Biblioteki PK