Celem pracy było pokazanie możliwości zbudowania aktywnych układów pneumatycznych, cechujących się prostą konstrukcją, niskim zużyciem energii i pożądanymi własnościami wibroizolacyjnymi. Analizowane w pracy układy działają na zasadzie komory przepływowej, samoczynnie sterując poborem energii. Praca obejmuje takie zagadnienia jak: analizę procesów termodynamicznych w komorach przepływowych, badanie tłumienia pneumatycznego, modelowanie energooszczędnych układów pneumatycznych, wyznaczanie charakterystyk statycznych i dynamicznych oraz określenie wpływu podstawowych parametrów układu na te charakterystyki. W pracy rozważane jest również zagadnienie stateczności położenia równowagi rozpatrywanych układów oraz ocena zużycia energii. Ilustracją ogólnej teorii jest przykład zastosowania energooszczędnych sprężyn pneumatycznych w układzie zawieszenia fotela kierowcy - operatora. W celu pokazania korzyści, wynikających z zastosowania tych układów uzyskane wyniki odnoszone są do rezultatów otrzymanych w przypadku zastosowania ekwiwalentnych, pasywnych poduszek pneumatycznych.
Klasyfikacja PKT
371949 Układy pneumatyczne siłowe
240000 Fizyka
371900 Przemysł maszynowy
370000 Budowa maszyn. Przemysł maszynowy i metalowy
Wydział
Wydział Mechaniczny
Licencja
Zasób udostępniany w ramach tzw. dozwolonego użytku (art. 28 u. o pr. a.)
Prawa dostępu
Zasób dostępny wyłącznie z komputerów Biblioteki PK