Profesor Tatarkiewicz w Historii Filozofii dzieli literaturę dotyczącą sztuki na trzy wielkie części: historyczną, praktyczną i teoretyczną. Odnosząc się do tego podziału praca doktorska pt.: "Związki pomiędzy architekturą a sztuką filmową" składa się z dwóch różnych części z których: Pierwsza "Architektura w filmie" podejmuje głównie problematykę związaną z historyczną częścią podziału literatury wg Tatarkiewicza, a druga "Film w architekturze" odwołuje się do części teoretycznej tego podziału. W części "Architektura w filmie" zaprezentowane zostały przykłady takich filmów, w których architektura odgrywa ważną rolę, oraz w znaczący sposób reprezentują główne nurty wzajemnej wymiany pomiędzy tymi dziedzinami - co stanowi kryterium ich doboru. Część "Film w architekturze" zawiera prace architektów ostatnich lat, które zainspirowane są medium filmowym, lub w sposób oczywisty odwołują się do jego języka bądź estetyki. Dobór przykładów do analizy, odbył się przy zastosowaniu kryterium nowatorstwa pojmowanego w aspekcie estetyczno-formalnych powiązań architektury z filmem. Podstawowym celem pracy było wykazanie istnienia związków architektury i sztuki filmowej i ich możliwych przejawów poprzez: zebranie, uporządkowanie wiedzy dotyczącej tematu i przeanalizowanie interesujących form przestrzennych architektury filmu od jego narodzin oraz analiza współczesnych działań architektonicznych i projektowych, których źródłem inspiracji są cechy medium filmowego lub jego estetyka.
Klasyfikacja PKT
133300 Kino i film
640000 Architektura
130000 Nauka o sztuce. Sztuka
Wydział
Wydział Architektury
Licencja
Zasób udostępniany w ramach tzw. dozwolonego użytku (art. 28 u. o pr. a.)
Prawa dostępu
Zasób dostępny wyłącznie z komputerów Biblioteki PK