Wpływ parametrów wtrysku propanu-butanu na wybrane wskaźniki pracy silnika ZI
Autor
Dutczak, Jerzy
Promotor
prof. dr hab. inż. Kazimierz Golec
Data wydania
1999
Wydawca
[s.n.]
Język
polski
Abstrakt
Praca zawiera wyniki badań symulacyjnych i doświadczalnych silnika 170.A1 zasilanego wtryskowo ciekłym propanem-butanem, a także porównawczo: propanem-butanem za pomocą mieszalnika i wtryskowo benzyną. Udowodniono tezę, że zmiana sposobu zasilania silnika spalinowego ZI gazem z mieszalnikowego na wtryskowy powoduje poprawę parametrów pracy poprzez zwiększenie gęstości ładunku. Zrealizowano również cel polegający na opracowaniu i zastosowaniu w silniku ZI układu wtrysku ciekłego gazu do kolektora dolotowego z wykorzystaniem ciśnienia ponad lustrem cieczy w butli z gazem (bez pompy). Za pomocą badań hamowanych zweryfikowano opracowany matematyczno-fizyczny model procesu zasilanego silnika gazem.
Klasyfikacja PKT
433500 Spalinowe zespoły prądotwórcze
234700 Badania operacyjne
482100 Przemysł gazowniczy. Gazownictwo
430000 Elektrotechnika
230000 Matematyka
480000 Przeróbka węgla i ropy naftowej. Gazownictwo
Wydział
Wydział Mechaniczny
Licencja
Zasób udostępniany w ramach tzw. dozwolonego użytku (art. 28 u. o pr. a.)
Prawa dostępu
Zasób dostępny wyłącznie z komputerów Biblioteki PK