Wpływ struktury nadwozia na obciążenia dynamiczne ramy w przejezdnym żurawiu hydraulicznym
Autor
Chwastek, Stefan
Promotor
dr hab. inż. Stanisław Michałowski, prof. PK
Data wydania
1999
Wydawca
[s.n.]
Język
polski
Abstrakt
W pracy analizowano teoretyczną możliwość poprawy własności trakcyjnych kołowych żurawi hydraulicznych poprzez odpowiedni dobór struktury żurawi oraz parametrów sprężysto-dyssypacyjnych, wpływających na charakter drgań w czasie jazdy. Głównymi kryteriami oceny prawidłowości doboru modeli obliczeniowych oraz wartości poszczególnych parametrów stanowiły: wskaźniki bezpieczeństwa ruchu, komfortu jazdy oraz wartości dynamicznych momentów zginających obciążających ramę podłużną żurawia. Praca obejmuje: analizę źródłową problematyki sterowania drgań pojazdów; przyjęcie modelu fizycznego żurawia o strukturze układu dyskretno-ciągłego oraz modelu matematycznego dla analizy drgań własnych; przyjęcie zastępczego, dyskretnego modelu żurawia oraz modelu matematycznego dla analizy drgań wymuszonych; przeprowadzenie badań doświadczalnych w celu zweryfikowania modelu żurawia oraz założeń dotyczących opisu wymuszeń stochastycznych.
Klasyfikacja PKT
371948 Napędy i sterowanie hydrauliczne
240000 Fizyka
234700 Badania operacyjne
371943 Urządzenia dźwigowo-transportowe
371900 Przemysł maszynowy
230000 Matematyka
370000 Budowa maszyn. Przemysł maszynowy i metalowy
Wydział
Wydział Mechaniczny
Licencja
Zasób udostępniany w ramach tzw. dozwolonego użytku (art. 28 u. o pr. a.)
Prawa dostępu
Zasób dostępny wyłącznie z komputerów Biblioteki PK