wieloźródłowy układ napędowy, metoda kinetostatyczna, napęd hydrostatyczny, optymalizacja energetyczna, ekologia
Abstrakt
This article presents an application of the kinetostatic method. The kinetostatic method is a universal method for determining optimum control of unit components in a multisource drive system with regard to selected energetic or ecological criteria. The method’s algorithm and mathematical models for components with descriptions are presented. Example results of this method when applied to a hydrostatic multisource drive system composed of hydrostatic transmission, gas-loaded accumulator and IC engine as the primary source of energy, are presented.
W artykule przedstawiono zastosowanie metody kinetostatycznej. Metoda kinetostatyczna jest uniwersalną metodą wyznaczania optymalnego sterowania komponentami wieloźródłowego układu napędowego ze względu na wybrane kryteria: energetyczne lub ekologiczne. Przedstawiono algorytm metody oraz modele opisujące komponenty układu. Artykuł zawiera przykładowe wyniki działania metody wyznaczone dla hydrostatycznego wieloźródłowego układu napędowego zbudowanego z: przekładni hydrostatycznej, akumulatora gazowo-hydraulicznego oraz silnika spalinowego jako pierwotnego źródła energii.
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.