Smart Relationships – Smart Space: wielkopowierzchniowe obiekty handlowe w strukturze współczesnego miasta
Wariant tytułu
Smart Relationships – Smart Space: large-format retail buildings in the structure of contemporary city
Autor
Franta, Anna
Wojtyś, Marcin
Opublikowane w
Środowisko Mieszkaniowe = Housing Environment
Numeracja
nr 21
Strony
152-158
Data wydania
2017
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo Katedry Kształtowania Środowiska Mieszkaniowego. Wydział Architektury Politechniki Krakowskiej
Język
polski
angielski
ISSN
1731-2442
eISSN
2543-8700
DOI
10.4467/25438700ŚM.17.079.7936
Słowa kluczowe
inteligenty rozwój, wielkopowierzchniowe obiekty handlowe
smart Growth, large-format retial buildings
Abstrakt
Miasta, ich samorządy, społeczności, powinny dążyć do wysokiej jakości miejskiej przestrzeni publicznej, która stanowiłaby przeciwwagę dla „wielostopniowego falsyfikatu” – przestrzeni prywatnej, kreowanej na publiczną – we wnętrzach typowych wielkopowierzchniowych obiektów handlowych. Jest to bowiem najskuteczniejsza presja, by koncepcja WOH zaczęła powszechnie uwzględniać zasady zrównoważonego rozwoju.
Cities, authorities thereof, communities should pursue the high quality of urban public space which constitute a counterbalance for ‘a multi-stage fake’ – private space, disguised as public space inside typical2 large-format retail facilities. It is the most effective pressure for the concept of large-format retail facilities to take into account the principles of sustainable development.
Klasyfikacja PKT
640000 Architektura
Wydział
Wydział Architektury
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.