przemysł samochodowy, amortyzator hydrauliczny dwururowy, drgania, hałas, dynamika
Abstrakt
The purpose of this article was to develop a measurement system for analyzing the dynamic behavior of automotive hydraulic dampers as well as to examine the internal pressures in each hydraulic chamber of the damper. Dampers are one of the components of the vibration/noise system that originates at the contact point/surface between the wheel and the road, and then ends at the body of the vehicle. Specifically, dampers are often a source of flow-induced or motion-induced noise due to the operation of the valves. In this paper, measurement results are presented in the form of time histories of the internal pressures and piston rod acceleration, respectively. Fast Fourier Transform (FFT) graphs are also presented in order to identify the major components of the phenomena under investigation in a frequency domain.
Celem poniższego artykułu jest stworzenie systemu pomiarowego umożliwiającego badanie dynamiki pracy amortyzatora hydraulicznego oraz pomiar zmian ciśnienia w jego komorach roboczych. Amortyzator hydrauliczny jest istotną częścią układu zawieszenia pośredniczącą między drogą i kołem a karoserią samochodu. Wraz z elementami mocującymi i sprężyną zawieszenia stanowi ścieżkę przekazywania siły na samochód od podłoża. Amortyzatory hydrauliczne są często źródłem hałasu spowodowanego przepływem cieczy lub pracą zaworów hydraulicznych. W celu lepszego zrozumienia zjawisk zachodzących w obiekcie w artykule zostały umieszczone przebiegi czasowe obserwowanych wielkości fizycznych. Analiza częstotliwościowa (FFT) pozwoliła na wskazanie charakterystycznych częstotliwości drgań w amortyzatorze.
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.