This article discusses the problem of the instability of road embankments. Two types of landslides located in various geotechnical conditions were analysed. The first case is where the stability of the road embankment itself is lost, in which the soil layers under the embankment have no influence. In the other case, the instability of the embankment is connected with landslides of the soil on which a given embankment is situated (slope stability loss). The authors proposed original solutions which were later on verified by MIDAS GTS NX®. The conducted studies show that the proposed protection strategies for both slopes are effective, thus yielding a high coefficient of general stability (FoS).
W artykule został poruszony problem niestateczności nasypów w drogownictwie. Analizie zostały poddane dwa rodzaje osuwisk drogowych zlokalizowanych w różnych warunkach geotechnicznych. W pierwszym przypadku doszło do utraty stateczności samego nasypu drogowego, na którą wpływu nie mają warstwy gruntu zalegające pod nasypem. W drugim przypadku niestateczność nasypu komunikacyjnego związana jest z osuwaniem się gruntów, na którym przedmiotowy nasyp się znajduje (utrata stateczności zbocza). Zostały zaproponowane autorskie rozwiązania, które następnie zweryfikowano w programie MIDAS GTS NX®. Przeprowadzone badania wykazały, że projektowane zabezpieczenia obu skarp są poprawne, co przekłada się na wysokie wartości współczynników stateczności ogólnej (FoS).
Klasyfikacja PKT
630000 Budownictwo
Wydział
Wydział Inżynierii Lądowej
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.