beton sprężony, awaria, analiza, metoda elementów skończonych, technologia sprężenia, osiadanie, bezpieczeństwo, trwałość
Abstrakt
The present paper is related to the motorway overbridge, the technical state of which has been showing deficiencies related mainly to the presence of cracks. Verification of the design and construction documents was carried out prior to advanced analysis which covered the construction process with phases, loads acting in various periods of time as well as the progressing ground deformations. Conclusions drawn on the basis of the analysis results are not typical because the emergency situation is resulting from many simultaneously acting factors. The level of the reduction of the safety margin of the bridge has been estimated.
Opracowanie dotyczy wiaduktu nad autostradą, którego stan techniczny wykazywał nieprawidłowości związane głównie z obecnością zarysowań. Przeprowadzono weryfikację dokumentów z czasu budowy obiektu oraz zaawansowane analizy obliczeniowe obejmujące proces budowy, panujące obciążenia, a także postępujące odkształcenia podłoża. Wnioski wysunięte na podstawie analiz mają nietypowy charakter, ponieważ awaryjny stan ustroju jest wynikiem splotu wielu jednocześnie występujących czynników. Zmniejszenie zapasu bezpieczeństwa oraz trwałości obiektu zostało oszacowane.
Klasyfikacja PKT
630000 Budownictwo
Wydział
Wydział Inżynierii Lądowej
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.