badania umiejętności rozpoznawania obrazów graficznych, rozpoznawanie obrazów wizualnych, kształcenie wyobraźni przestrzennej, sylabusy dla przedmiotów graficznych
Abstrakt
The analysis of the “state of art” of the research work conducted in Poland and its relation to the foreign research results within the field of “graphicacy” in context of engineering education and gaining success in engineering disciplines is the aim of this work. The pilot study conducted in this respect concerns, in the first stage, the definition of these elements of engineering education which are crucial for graphical subjects to design syllabuses in order to achieve expected learning outcomes. A framework for graphicacy curricula development will be defined while taking into account the element of lifelong learning. In conclusion, the direction of the further research work will be formulated in order to enhance graphicacy capability among engineering students and within engineering studies.
Praca dotyczy badań prowadzonych w zakresie dziedziny o nazwie graphicacy (ang.), czyli umiejętności rozpoznawania i rozumienia obrazów graficznych przez studiujących na kierunkach inżynierskich. Pilotażowe badania w przedmiotowym zakresie dotyczą w pierwszym etapie zdefiniowania tych elementów kształcenia w zakresie grafiki, które stanowią istotny czynnik w studiowaniu na tego typu kierunkach, a następnie planowania zawartości sylabusów dla przedmiotów graficznych w takim celu, by uzyskać spodziewane efekty kształcenia. Ostatecznie wskazane zostaną te elementy kształcenia, które mogą być wykorzystane w procesie tzw. kształcenia ustawicznego (ang. lifelong learning). W podsumowaniu wytyczono kierunek dalszych badań.
Klasyfikacja PKT
640000 Architektura
Wydział
Wydział Architektury
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.