Architectural games and play with form, or on the pursuit of pretexts to shape things
Wariant tytułu
Architektoniczne gry i zabawy z formą, albo o poszukiwaniu pretekstów do nadawania rzeczom kształtu
Autor
Bigaj, Przemysław
Opublikowane w
Technical Transactions
Numeracja
Y. 112, iss. 9-A
Strony
47-51
Data wydania
2015
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
angielski
Słowa kluczowe
games and play of architecture, pretext, creative idea
gry i zabawy architektury, pretekst, zamysł twórczy
Abstrakt
While shaping things, architects frequently seek pretexts in the world of art, to justify the originality of the accepted solutions. Such pretexts are also spatial games and play with the form of the object devised by architects. They are based on rules and guidelines, which have a direct impact on the idea, composition or implementation plan of the designed facility. Architectural games and play are also repeatedly used in the process of educating future architects.
Nadając rzeczom kształt, architekci niejednokrotnie poszukują w świecie sztuki pretekstów, aby uzasadnić oryginalność przyjętych rozwiązań. Takimi pretekstami stają się również wymyślane przez architektów przestrzenne gry i zabawy z formą obiektu. Ich podstawą są reguły i wytyczne, mające bezpośredni wpływ na ideę, kompozycję czy zamysł realizacyjny projektowanego obiektu. Niejednokrotnie architektoniczne gry i zabawy znajdują także zastosowanie w procesie kształcenia przyszłych architektów.
Klasyfikacja PKT
640000 Architektura
Wydział
Wydział Architektury
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.