The paper presents a comparative analysis of the consolidation of soil under a road embankment reinforced with stone columns. The results were obtained from the most common analytical and numerical methods applied in driven column dimensioning. The analytical approach exploits Terzaghi’s one-dimensional theory and Barronʼs three-dimensional theory. The numerical calculations reflected the particular stages of the embankment construction in various two- and three-dimensional systems. The geotechnical parameters that were crucial for the research were determined on the basis of geoengineering documentation, laboratory and field studies. The paper begins with a short introduction presenting the dynamic replacement method.
Przedmiotem artykułu jest analiza porównawcza wyników obliczeń konsolidacji podłoża wzmocnionego wbijanymi kolumnami kamiennymi, pod nasypem drogowym, otrzymanych na podstawie najczęściej stosowanych, przy wymiarowaniu kolumn wbijanych, podejść analitycznych i numerycznych. W podejściu analitycznym zastosowano jednowymiarową teorię Terzaghiego oraz trójwymiarową teorię Barrona. W obliczeniach numerycznych zamodelowano etapową budowę nasypu w różnych układach płaskich i przestrzennych. Parametry geotechniczne, niezbędne do obliczeń, ustalone zostały na podstawie dokumentacji geologiczno-inżynierskiej, badań laboratoryjnych i polowych. Całość rozważań poprzedzona została krótką informacją na temat wymiany dynamicznej.
Klasyfikacja PKT
920000 Kształtowanie i ochrona środowiska
620000 Gospodarka wodna
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.