Elements of games: imagination strategies for architecture
Wariant tytułu
Elementy gier: strategie wyobraźni dla architektury
Autor
Martinelli, Patrizio M.
Opublikowane w
Technical Transactions
Numeracja
Y. 112, iss. 8-A
Strony
131-135
Data wydania
2015
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
angielski
Słowa kluczowe
chess, Loos, Domino, redent, Le Corbusier, imagination
szachy, Loos, Domino, plomba, Le Corbusier, wyobraźnia
Abstrakt
The essay is about the deep analogies between the world of games and the way architects deal with projects through the discipline of composition. Elements, rules, relationships are devices belonging to both; but also strategy, analysis and most of all imagination are basic instruments for playing games and for designing architectures, as shown in the interpretation of some works by Adolf Loos and Le Corbusier.
Esej traktuje o głębokich analogiach pomiędzy światem gier, a sposobem, w jaki projektują architekci. Elementy, reguły, relacje są narzędziami przynależącymi obu dyscyplinom. Także strategie, analizy i wyobraźnia są podstawowymi instrumentami w grach i projektowaniu architektury, jak pokazano na przykładzie interpretacji wybranych prac Adolfa Loosa i Le Corbusiera.
Klasyfikacja PKT
640000 Architektura
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.