Architectural drawing is a kind of practical tool for recording thoughts and working through design problems, a method of presenting our vision or explanation of things which are impossible to describe with words. The paper summarizes the problems concerning teaching freehand drawing to foreign students. Teaching drawing involves not only sharing information and understanding the process of recording ideas but aesthetic sensibility as well. Students from countries with different cultural backgrounds are demanding pupils. The article is an attempt to answer the question how the cultural background influences the students of architecture in their use of freehand drawing as a tool.
Rysunek architektoniczny to jedna z metod zapisu myśli, szkic idei, metoda przekazania swojej wizji odbiorcy lub objaśnienia tego, czego nie da się opisać słowami. W artykule przedstawiona została problematyka związana z nauczaniem rysunku odręcznego studentów zagranicznych. Nauczanie rysunku odręcznego wiąże się z przekazywaniem informacji i rozumieniem zapisu idei, ale również z wrażliwością estetyczną. Studenci z krajów o odmiennych wzorcach kulturowych są wymagającymi uczniami. Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie, jak uwarunkowania kulturowe wpływają na studentów architektury w zakresie posługiwania się narzędziem, jakim jest rysunek odręczny.
Klasyfikacja PKT
640000 Architektura
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.