Freehand drawing as an architecture “esperanto” for students of Architecture and Building Engineering
Wariant tytułu
Rysunek odręczny jako architektoniczne „Esperanto” studentów Architektury i Budownictwa
Autor
Szczegielniak, Anna
Obracaj, Piotr
Opublikowane w
Technical Transactions
Numeracja
Y. 112, iss. 4-A
Strony
169-176
Data wydania
2015
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
angielski
Słowa kluczowe
freehand drawing, drawing teaching
rysunek odręczny, nauczanie rysunku
Abstrakt
The paper describes the process and effects of two open-air drawing sessions organised by Department of Civil Engineering and Architecture, Faculty of Civil Engineering, Opole University of Technology. The open-air drawing sessions took place in 2013 in Opole and Gliwice, and in 2014 in Pavia. The aim of the sessions was to improve the ability of synthetical and analitical freehand drawing, a comprehensive communication tool, which also simplifies the work with computer. Furthermore, young architecture students had the possibility to broaden their knowledge about buildings and complexes in a wide range of revaluation and revitalization. Students and teachers from architecture and engineering studies from Poland, Italy, Denmark, Spain and Finland took part in those open-air drawing sessions. In this European Union project called “Let’s Exchange HERitage of our CULture – Drawing as a Communication Tool of Students of Architecture/ Engineers from European UniversitieS – HERCULES” freehand drawing was means of cognition and the main goal was to broaden the knowledge of cultural heritage.
Artykuł ujmuje przebieg i efekty dwóch plenerów rysunkowych zorganizowanych przez Katedrę Budownictwa i Architektury Wydziału Budownictwa Politechniki Opolskiej. W 2013 plener odbył się w Opolu i Gliwicach, w 2014 w Pavii. Celem było podniesienie umiejętności syntetycznego i analitycznego rysunku odręcznego, będącego wszechstronnym narzędziem komunikacji, ułatwiającym także pracę z komputerem. Ponadto młodzi adepci sztuki mieli możliwość poszerzenia swojej wiedzy na temat obiektów i zespołów historycznych w szeroko pojętym zakresie rewaloryzacji i rewitalizacji. W plenerach udział wzięli studenci i nauczyciele kierunków architektura i budownictwo z Polski, Włoch, Danii, Hiszpanii i Finlandii. W unijnym projekcie „Let’s Exchange HERitage of our CULture – Drawing as a Communication Tool of Students of Architecture/Engineers from European UniversitieS – HERCULES” nośnikiem poznawczym był rysunek odręczny, natomiast wiodącym tematem poszerzenie wiedzy o dziedzictwie kulturowym.
Klasyfikacja PKT
640000 Architektura
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.