architectural game, creative thinking, idea, defining of building’s form
architektoniczna gra, twórcze myślenie, idea, definiowanie formy budowli
Abstrakt
The game of architecture determines the game field for thoughts: with shapes, colours, textures, lights and shadows. It reveals something true just because it is a game. During the game, conceived, imagined world of shapes, is revealed in the presentation. One of the possible ways of architectural thinking referred in the text can be found three types of creative process: intuitive, reflexive and behavioural one. Like a sorcerer casting a spell “let it be”, imagination transforms unreal architecture in a mental fact. Thinking of creative minds enabled to create representations, owning to which outstanding timeless architectural works are implemented in the real world.
Gra architektoniczna wytycza myślom pole rozgrywki: o kształty, kolory, faktury, światła i cienie. Ujawnia coś prawdziwego właśnie dlatego, że to jest gra. Podczas gry, pomyślany, wyobrażony świat kształtów, objawia się w przedstawieniu. Przywołane w tekście jedne z możliwych dróg architektonicznego myślenia można odszukać w trzech typach procesu twórczego: intuicyjnym, refleksyjnym i behawioralnym. Wyobraźnia tak jak czarownik rzucając zaklęcie „niech się stanie” przemienia nierzeczywistą architekturę w myślowy fakt. Myślenie twórczych umysłów pozwoliło stworzyć wyobrażenia, dzięki którym zrealizowane są w realnym świecie wybitne, ponadczasowe dzieła architektoniczne.
Klasyfikacja PKT
640000 Architektura
Wydział
Wydział Architektury
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.