labyrinth, game, difficult peregrination, confused footpath, knot, the path’s selection, distribution principles, simplification and impediment, denial of access
labirynt, gra, utrudniona wędrówka, pogmatwana ścieżka, węzeł, wybór drogi, zasady dystrybucji, uproszczenie i utrudnienie, odmowa dostępu
The notion of labyrinth is often a subconscious reference to the perception of a path travelled by a human across space. The labyrinth game played by an architect with the architecture’s user relies on sensibly leading the user’s steps towards the intended direction, on inviting him to enter certain spaces and on refusing him access to those which are reserved for another group of users. Becoming conscious of this game’s full potential is crucial as it helps to guide the user’s steps in a far more discreet way than placing signposts.
Pojęcie labiryntu stanowi nierzadko podświadome odniesienie do postrzegania drogi pokonywanej przez człowieka w przestrzeni. Labiryntowa zabawa architekta z użytkownikiem architektury polega na świadomym kierowaniu jego kroków w zamierzoną stronę, na zapraszaniu go do jednych miejsc oraz na odmawianiu mu dostępu do tych, które są zarezerwowane dla innego rodzaju użytkowników. Uświadomienie sobie potencjału tej gry jest cenne, ponieważ daje możliwość sterowania krokami użytkownika w bardziej dyskretny sposób niż stosując drogowskazy.