-
Tytuł
-
Playing architecture
-
Wariant tytułu
-
Gra w architekturę
-
Autor
-
Porębska, Anna
-
Opublikowane w
-
Technical Transactions
-
Numeracja
-
Y. 112, iss. 9-A
-
Strony
-
277-283
-
Data wydania
-
2015
-
Miejsce wydania
-
Kraków
-
Wydawca
-
Wydawnictwo PK
-
Język
-
angielski
-
Słowa kluczowe
-
musical chairs, hide-and-seek, goose game, experiencing architecture, comfort, gentrification, contemporaneity, architectural practice
gra w chowanego, gra w gorące krzesła, gra w gęś, odczuwanie architektury, przeludnienie, gentryfikacja, projekt architektoniczny
-
Abstrakt
-
The very word “game” has a very wide meaning. As a game can be considered a prototype of culture as well as a metaphor, a simulacrum, and a simulation of the real world, the article is a reflection on architecture seen through the prism of three very old games: hide-and-seek, musical chairs and the goose game.
Gra jest pojęciem niezwykle pojemnym. Przyjmując, że gra jest nie tylko prototypem kultury, lecz może być również metaforą, symulakrą i symulacją rzeczywistości, artykuł proponuje spojrzeć na architekturę przez pryzmat trzech starych gier: gry w chowanego, gry w gorące krzesła i gry w gęś.
-
Klasyfikacja PKT
-
640000 Architektura
-
Wydział
-
Zbiory cyfrowe BPK
-
Licencja
-
Licencja PK
-
Prawa dostępu
-
Zasób dostępny dla wszystkich