The game in space – the phenomenon of an urban game
Wariant tytułu
Zabawa w przestrzeni – fenomen gry miejskiej
Autor
Świt-Jankowska, Barbara
Opublikowane w
Technical Transactions
Numeracja
Y. 112, iss. 9-A
Strony
355-359
Data wydania
2015
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
angielski
Słowa kluczowe
architectural education, urban game, space
edukacja architektoniczna, gra miejska, przestrzeń
Abstrakt
In the paper, the phenomenon of the urban game is presented in the context of its applicability to architectural education. In the perception of the average inhabitant, the town is only a background for daily activities, and architecture is designed to secure his basic needs. The recent crisis in spatial interactions, analogous to the crisis in social interactions, can be overcome through skilful use of non-standard methods of activating inhabitants – fun and games.
W artykule przedstawiono zjawisko gier miejskich w kontekście możliwości wykorzystania jego potencjału jako narzędzia edukacji architektonicznej. W wyobrażeniu statystycznego mieszkańca miasto jest jedynie tłem dla codziennej aktywności, zaś architektura ma za zadanie zabezpieczyć jego podstawowe potrzeby. Współczesny kryzys interakcji przestrzennych, w analogi do kryzysu interakcji społecznych, można przezwyciężyć poprzez umiejętne wykorzystywanie niestandardowych metod aktywizacji mieszkańców – zabaw i gier.
Klasyfikacja PKT
640000 Architektura
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.