Transport intermodalny w przewozach dalekobieżnych na przykładzie połączenia Europa Azja – analiza i optymalizacja łańcucha dostaw
Autor
Lorenc, Augustyn Krzysztof
Opublikowane w
Dokonania Młodych Naukowców
Numeracja
4
Strony
655-660
Data wydania
2014
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
CreativeTime
Język
polski
ISSN
2300-4436
Słowa kluczowe
kontenerowy system transportowy, łańcuch dostaw, transport międzynarodowy, model transportowy, optymalizacja transportu ładunków, UTI
Abstrakt
Artykuł podejmuje zagadnienie integracji transportu szynowego i drogowego w przewozach dalekobieżnych w celu zwiększenia efektywności łańcucha transportowego. W artykule zostały porównane dwa modele transportu – konwencjonalny (wykorzystujący transport drogowy) oraz intermodalny (wykorzystujący transport drogowy i kolejowy). Zaproponowany model intermodalny wykorzystuje Kontenerowy System Transportowy dla przewozów ładunków w relacji: punkt konsolidacji (przedsiębiorstwo) – terminal kontenerowy – transport kolejowy – terminal kontenerowy – punkt dekonsolidacji oraz promienisty system transportowy w transporcie drogowym zapewniający dostawy door-to-door. Model został przeanalizowany pod kątem optymalizacji kosztów, czasu, zdolności przewozowej oraz czynników ekologicznych. Ponadto zostały wskazane i zestawione ze sobą główne cechy obu modeli. Wykorzystane stawki przewozowe oraz ceny są zgodne z rzeczywistymi stawkami oferowanymi przez przewoźników, jednak nie stanowią oferty handlowej.
Klasyfikacja PKT
690000 Transport
Wydział
Wydział Mechaniczny
Licencja
Creative Commons; cc by 3.0 pl
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.