Badanie reakcji pojazdu czteroosiowego na wymuszenie losowe obrotem kierownicy
Wariant tytułu
Four axle vehicle’s response on random steering wheel input
Autor
Pieniążek, Wiesław
Walczak, Stanisław
Motrycz, Grzegorz
Opublikowane w
Czasopismo Techniczne. Mechanika
Numeracja
R. 109, Z. 8, 3-M
Data wydania
2012
Miejsce wydania
Kraków
Wydawca
Wydawnictwo PK
Język
polski
Słowa kluczowe
pojazdy specjalne, stateczność i kierowalność, badania eksperymentalne, wymuszenia losowe obrotem kierownicy
special vehicles, stability and steerability, experimental researches, random steering wheel input
Abstrakt
W artykule pokazano charakterystyki częstotliwościowe reakcji specjalnego pojazdu czteroosiowego o masie ponad 18 ton na wymuszenie losowe obrotem kierownicy. Pojazd posiada niezależne zawieszenie i napęd na wszystkie osie, z których I i II są kierowane. Charakterystyki zostały wyznaczone na podstawie danych z badań eksperymentalnych przeprowadzonych i opracowanych zgodnie z normą ISO 14791. Przy analizie wyników wykorzystano także wyniki innych prób przeprowadzonych w ramach badań eksperymentalnych stateczności i kierowalności tego pojazdu.
This is a cognitive type paper. The set of main frequency characteristics calculated on the basis of transient open loop response test with random steering wheel input for four vehicle special vehicle has been presented. This is 8WD vehicle 18000 kg total mass equipped with independent suspension and two steering axles. A ll frequency characteristics were calculated on the basis of experimental tests carried out according to ISO 14791 standard. The results of others stability and steerability tests conducted for this vehicle were applied in general analysis.
Wydział
Wydział Mechaniczny
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.