W artykule przedstawiono koncepcję sterowania i przetwarzania sygnałów oraz wyniki eksperymentów przeprowadzonych na samochodzie osobowym w próbach drogowych, wyposażonym w prototypowy układ zintegrowanego sterowania zawieszeniem o zmiennym tłumieniu. Wykazano, że przedstawiona koncepcja wykorzystania prowadzonej w czasie rzeczywistym analizy sygnałów sterowań kierowcy pozwala na sterowanie adaptacją tłumienia zawieszenia do aktualnych wymagań, a tym samym zwiększa poziom bezpieczeństwa i komfort jazdy.
This paper presents idea of control and signal processing and results of experimental road tests conducted with passenger car equipped with prototype system of adjustable damping suspension. It was proven that presented idea of real time signal processing of driver control signals allows to control adaptive adjusting suspension damping according to requirements of the moment and thanks to it allows to improve driving safety and comfort level.
Wydział
Zbiory cyfrowe BPK
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.