This paper highlights some of the legal and safety requirements, which concern the development, control system design and optimisation of regenerative braking modalities in H/EVs. Moreover, some early stage investigation within regenerative braking strategies especially during an active driving safety systems event will be introduced. The paper also includes simulation results, as well as road tests results for H/EV, which are highlighted with a view to the desirable characteristics for regenerative braking technology.
W artykule przedstawiono wybrane aspekty dotyczące przepisów homologacyjnych oraz bezpieczeństwa, które wpływają na kierunek rozwoju oraz sterowania hamowania regeneracyjnego w pojazdach o napędzie hybrydowym i elektrycznym. Omówiono wstępne badania dotyczące strategii hamowania regeneracyjnego, szczególnie podczas działania aktywnych układów bezpieczeństwa ruchu. Zaprezentowano również wyniki symulacji oraz badań drogowych hamowania regeneracyjnego pojazdu o napędzie hybrydowym.
Wydział
Wydział Mechaniczny
Licencja
Licencja PK. Brak możliwości edycji i druku.
Prawa dostępu
Zasób dostępny dla wszystkich
Na stronie wykorzystywane są pliki cookie, bądź podobne rozwiązania. Aby poznać szczegóły zapoznaj się z polityką prywatności.